Нотатки про початок роботи нової влади в місті Самборі.
Я не хотів піднімати цю тему – тему аналізу початку діяльності нової влади в місті Самборі - як не як, прийшла нова команда, можливо, ще не до кінця освоїлася, не у все вникнула, не обрано ще виконком, не призначені заступники. Тим більше, що ще не пройшло і тих знаменитих сто днів, які, як завше, надають журналісти владі, під час яких не критикують нову владу. Але потім подумалося: якщо відразу не почати звертати увагу на промахи в роботі влади, то потім буде пізно – нова влада набере смаку і її годі вже буде стримати.
Почнемо свій аналіз роботи новообраної влади з того, що нагадаємо передвиборчу обіцянку кандидата на посаду міського голови Юрія Гамара - з перших днів після обрання міським головою працювати чесно, відкрито та з дотриманням чинного законодавства. Люди повірили. Обрали. Заслужив. Бо відзиви про Юрія Петровича, з поінформованих джерел, були тільки позитивні – відповідав всім обіцяним критеріям. Але, як відомо, – влада псує людей. Тільки, побійтеся Бога, ну не в перший же день вступу на посаду.
Так що ж сталося. А сталося те, що 12 листопада 2015 року почала свою роботу перша сесія Самбірської міської ради нового скликання, на якій, офіційно, на посаду вступив новообраний міський голова Юрій Петрович Гамар та підтверджено повноваження 34-х депутатів Самбірської міської ради. Почалася вона, як і пише книжка – так як треба. А от далі….
А далі наш аналіз ми будемо вести тільки з посиланням на відповідні закони та з невеличким екскурсом в недалеке минуле. Як ви пам`ятаєте, десь у вересні цього року, ще за минулої каденції місцевої влади, мала відбутися сесія Самбірської міської ради попереднього скликання. Мала відбутися, але не відбулася. І не відбулася на законних підставах, оскільки було грубо порушено чинне законодавство, на що, справедливо, вказали деякі депутати, і, будьте уважні, кандидат в мерське крісло Юрій Гамар, який був присутній, на той час в якості гостя, в сесійній залі. Звернемося до першоджерела, на основі якого і розгорнулася вся ця катавасія, а саме до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Законодавець, а саме – Верховна рада України, прийнявши цей Закон, передбачив, що метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації (частина перша статті 2 цього Закону).
А частина друга статті 15 цього Закону гласить:
3. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Все! Крапка! Однозначно, безапеляційно і категорично! І не важливо, чи це перша сесія чи остання. Чи це обрання секретаря ради чи роздача слонів. Проект рішення, який виноситься на розгляд сесії, повинен бути оприлюднений в засобах масової інформації! Громада повинна знати, чим їх обранці займаються і що будуть узаконювати на місцевому рівні. В попередньому випадку влада прислухалася до представників громади, зупинила проведення сесії та оприлюднила проекти рішень, які пропонувалися для розгляду на сесії.
А в нашому випадку? А в нашому випадку напоролися на те, за що боролися, але гідно побороли. Прийняли всі рішення, які міський голова запропонував на розгляд першої сесії без оприлюднення для громади. Мені можуть заперечити, нібито перша сесія – це організаційна сесія і на ній всі проекти рішень приймаються без оприлюднення, оскільки немає часу на цю процедуру. А хто Вас, шановні можливі опоненти, заставляв закривати першу сесію? Закрийте перше пленарне засідання, розберіться з посадами, оприлюдніть проекти рішень в засобах масової інформації, почуйте голос громади, реакцію на запропоновані міським головою кандидатури і тоді виносьте ці проекти рішень на друге пленарне засідання першої сесії. І тоді було б все в ажурі. І тоді можна було б говорити про чесність, відкритість і дотримання чинного законодавства. А так…
Я міг би і не піднімати це питання – в інших містах на цю норму законодавства якось не звертають уваги (до пори до часу). Але в інших містах до влади не прийшли люди, які відкрито та явно обіцяли (повторюсь) працювати чесно, відкрито та з дотриманням чинного законодавства.
А тепер хочеться запитати в Самбірського міського голови. Шановний Юрію Петровичу! А чого це ви так поспішали новий регламент ради підкилимно затвердити? Можна було б і за старим попрацювати, тим більше що закон про місцеве самоврядування це не забороняє (ч.14 та 15 статті 46 Закону). А з проектом нового регламенту треба було б громаду ознайомити – може що знаючі люди і підказали б. Тим більше, що наші знаючі люди, хоча серед них немає юристів-доцентів, переглянувши вже прийнятий новий регламент, знайшли в ньому стільки блудів та нестиковок, що їм просто цікаво стало, а як ви, на основі цієї місцевої конституції, без її порушення, будете працювати?
Далі. А що, секретаря ради не можна було б обрати після 20 днів громадського обговорення, після консультацій з громадою? Глядиш, і не виникла б неприємна ситуація з його обранням. А так, вийшло тільки одне бла-бла (на кшталт радитися з громадою).
Про вибір депутатських комісій та їх голів писати не буду. Час покаже. Але громада, до моменту їх обрання в комісії, повинна б була знати хто, почім, кого? Хоча з біглого аналізу комісійного контингенту видно, що минулокаденційні ваговики, всі, як один, покинули земельну комісію і більшість перебралися в бюджетну. Чого б це?
Так що, з почином Вас, Юрію Петровичу. Чекаємо нових здобутків на теренах порушення законодавства. А ми, повірте, про Ваші «здобутки» будемо інформувати громаду. Хоча, бажано було б більше не робити таких дурниць. Ви ж обіцяли…
P.S. Велике прохання до всіх доброзичливців не причисляти мене ні до однієї з «команд» на букву К, ні до ніяких інших букв. Я просто буду висловлювати узагальнену позицію простих громадян міста Самбора. І все!