Освіта

Випускниця Стрілківського ліцею, що на Самбірщині, Юлія Макаревич показала найвищий рівень знань з історії під час цьогорічного ЗНО – 200 балів.

До 24 лютого їй та одногрупникам викладав предмет педагог Іван Макар. З перших днів повномасштабного вторгнення росії він став на захист України, полишивши уроки історії. На жаль, Іван загинув у березні 2022 року, обороняючи місто Попасна, що на Луганщині, інформує прес-служба ЛОВА.

«Іван Макар – Герой, який у перший день повномасштабної війни пішов захищати рідну державу. Загинув на Луганщині. Без батька залишилися двоє маленьких синів. Осиротіла і школа, у якій він навчав. Але пам’ять про Івана Макара – жива. Про це свідчать блискучі результати і добрі слова його учнів. Усі справи наших Героїв житимуть. У своїх щоденних клопотах не маємо права підводити їх», - начальник Львівської ОВА Максим Козицький.

Слова вдячності висловила і колишня студентка ліцею. Для «Голосу Прикарпаття» Юлія поділилась своїми спогадами про викладача:

«Історія України – 200 балів. Немає слів… Це все завдяки Герою Івану Ігорьовичу, який загинув за Україну. Я йому вдячна до кінця життя. Його уроки були дуже цікавими. Він викладав матеріал так, що кожен з нас був захоплений нашою славною історією. На уроках ми часто сміялися, жартували, інколи навіть сперечалися. Йому завжди була цікава наша думка щодо певних аспектів. Щобільше – ми йому дуже довіряли, ділилися з ним, як з найкращим другом. Про Івана Ігорьовича можна писати сторінки, але найціннішим є те, що він виховував у нас любов до Батьківщини. В кожному з нас він виплекав патріотизм. За це ми йому безмежно вдячні».

Вже небагато часу залишилося до старту нового навчального року. Як він проходитиме? – хвилює найперше батьків, у яких діти шкільного віку. Варто сказати: є Рішення Міносвіти про те, що з 1 вересня навчання в Україні має розпочатися в очній формі. Дане питання і досі викликає жваві дискусії в суспільстві. В першу чергу тому, що за 5 місяців війни російська армія повністю зруйнувала в Україні 200 шкіл та понад 2000 пошкоджені, тому чи безпечно повертатися до офлайн навчання? Керівники відділів освіти поза дискусійним процесом. Вони повинні підготувати заклади до початку навчального року, враховуючи поставлені перед ними завдання. Ось що про це розповів керівник Самбірського міського відділу освіти Богдан Лисейко:

"Навчальні заклади почали готуватися до 1 вересня відразу після закінчення навчального року. Паралельно з дистанційним навчанням велись роботи з підготовки до очного освітнього процесу. В чому вони поля-гають? Здійснюється підготовка матеріальної бази, опалювальних систем, вентиляційних каналів, тому що зима завжди до нас приходить несподівано, тож треба бути готовими до неї.

ОБЛАШТУВАННЯ УКРИТТІВ
На сьогодні першочерговим є облаштування укриттів. Безпека дітей – найголовніший пріоритет всієї роботи освітян. Для цього було створено, виходячи з розпорядження Самбірського міського голови Юрія Гамара, комісію. В неї ввійшли представники силових структур, ДСНС, відділу освіти, інших підрозділів міської ради. Попередньо комісія встановлювала придатність, місце розташування укриттів, здатність їх модернізувати, можливість використання наявних укриттів та створення нових. Зараз практично усі заклади освіти готові до роботи в умовах надзвичайних ситуацій. Це в першу чергу у випадку ведення воєнних дій на території держави. Укриття є різних типів. В установах це пристосовані приміщення, але наслідки попередніх обстежень говорять про те, що можна бути впевненим: причиною не розпочати новий навчальний рік не може бути відсутність того чи іншого укриття, або його невідповідність нормативним вимогам. Разом з тим керівники велику увагу приділяють облаштуванню самих шкільних приміщень, оскільки їхня діяльність відбуватиметься в непростих умовах. До того вже звикли, бо випробувані випадками ковіду; під час його епідемії працювали, велось дистанційне навчання. І готові це робити й у воєнний час. Треба сказати: заклади освіти постійно працювали, лише стоїть питання, в якому форматі.
При дистанційному навчанні працювали за відсутності дітей, тепер йдеться про роботу освітніх закладів за їх наявності – при цьому велика відповідальність лягає на кожного керівника.
Слід віддати належне, що кожен з них перейнявся цим питанням і докладає максимум зусиль, аби заклади запрацювали”.

Кожен українець - ВОЇН на своєму фронті. Наш фронт - інформаційний.

 Розробники та ідейні вдохновителі ідеї «МРІЯ» з Кіберполіції України, а також велика кількість небайдужих громадян перетворили проект MRIYA у сильну ініціативу протидії російським окупантам в медіа-просторі. На сьогодні, це найбільша спільнота, яка успішно блокує та протидіє російській агресії в Інтернеті. Кількість підписників більше 215 тисяч.  Екосистема «МРІЯ» створена для об’єднання проектів, які розроблені у синергії Кіберполіції України та волонтерів, зокрема:

Бот «StopRussia | MRIYA» https://t.me/stopdrugsbot

Приймає інформацію про фейкові ресурси, котрі перевіряються нашими модераторами та відправляються на блокування в Телеграм-канал. Зібрано найбільшу кількість антиукраїнських ресурсів та профілів – більше 50 тис.  У розділі «Надіслати скаргу на ресурс» - кожен може долучитися до блокування ресурсів окупанта. Вам буде надано випадкове посилання, а також текст скарги, які постійно змінюються

У перший клас на Львівщині цьогоріч підуть більше ніж 26 тисяч дітей. Понад 200 з них – вимушені переселенці. Про це у своєму телеграмі повідомив очільник Львівської ОВА Максим Козицький.

"Ми хочемо, щоб учні усіх класів навчалися очно, адже така форма навчання більш ефективна. Але для цього треба вирішити два виклики – знайти житло для понад 20 тисяч ВПО, які зараз проживають у закладах освіти області і облаштувати у школах укриття, де школярі та освітяни можуть сховатися у разі небезпеки", - зазначив він.

У департаменті освіти і науки ЛОВА рекомендують:

Переобладнати закриті школи, народні доми, бібліотеки, приватні будинки, у яких ніхто не проживає, для проживання жителів України, які через агресію росії стали ВПО і зараз тимчасово проживають у закладах освіти.

Якщо у школі є належне укриття і усі учні та педколектив можуть поміститися у ньому, обрати очну форму навчання.

Якщо у школі є укриття, у якому поміщається половина учнів школи, обрати змішане навчання: чергувати очне та дистанційне навчання таким чином, щоб очно одночасно навчалася така кількість учнів і працівників, яка поміщається в укритті.

Якщо поруч зі школою є укриття у державній, комунальній, громадській чи приватній будівлі, можна, погодивши це з власником, розпочинати очне чи змішане навчання, залежно від кількості учнів та освітян, яких може вмістити приміщення.

Якщо ні в школі, ні поруч немає укриття і нема можливості створити найпростіше укриття, у департаменті рекомендують: підвозити учнів 1-4 та 10 - 11 класів до найближчої школи з укриттям, щоб проводити очне навчання в іншу зміну.

Стисло

Статистика

  • Користувачі 3
  • Статті 4712
  • Перегляди статей 9039247

Please publish modules in offcanvas position.